Gammaldags affär

Började direkt med att bygga min vitringarderpb. Vi valde att ha en lättare förvaring i gästrummet, eftersom gäster vanligtvis inte behöver tre stora vanliga garderober. Vi byggde då istället en vitringarderob som har förvaring för lakarn, gardiner, dukar osv men ändå passar in i stilen på sovrummet. Tyckte vi lyckades bra :D
 
Den byggdes av mestadels spillvirke,
reglar: 2.5cm/5cm.
Lister, lite vad som man behövde.
Tre gamla fönster jag hämtat hos farfar. 
Spetsgardiner, ett udda par ja hade hemma. 
Hyllplan av limfog, finns billigt på byggvaruhus. 
Skivan är från min far som hade den ståendes från en gammal möbel. 

Total kostnad för denna vitringarderob blev 341kr, och några timmars arbete :) Det enda som köptes nytt va lister, hyllplan samt nån regel. Annars hade vi allt annat hemma. 
 
Som inspiration hade jag "en gammal lanthandel". Det ska se ut som det gjorde förr i en gammal affär. Tänkte att dom hade väl inte mycket förr till att fixa iordning sina affärer så blev något inspirerat där ifrån.
 
hur tycker ni att det blev? Hiss, eller Diss?
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback