Smått och gott med inredningsinspo!

Har grejat lite idag, bärt fram och tillbaka, fixat och donat. Har börjat storstäda hemma samt byta ut alla sommarsaker mot mer höstmys. Så nu är det fram med alla lyktor, ljus, hösteldar, skålar, prydnadssaker samt alla goa filtar och kuddar. Jag tycker att man ska inreda efter de 4 årstiderna och inte bara två som man vanligtvis brukar.
  • Vår: då har man tagit bort vinterns alla tomtar och diverse och bytt ut det mot blomlökar, grönt, ljusa och fresha färger så som, turkos, ljusblå, grön, vit, beige, gul ... Våren handlar att ta hand om de ljus som finns och ett sätt är att ta in de färger som börjar komma ute. 
  • Sommar: då tycker ja att man ska använda sig av lättare gardiner som släpper in ljuset ordentligt. spets är ett bra exempel. Färgerna som passar är grön, blå, vit och beige. Allt handlar om att framhäva den årstiden som är just nu. 
  • Höst: Ja då kommer alla underbara filtar och plädar, kuddtextilier fram. Alla ljuslycktor brinner för fullt och ger värme och myskänsla.Man byter ut färgerna på gardinerna till, lila, grå, orange, grön, vinröd. Något som förstärker känslan av värme då det börjar bli kallt ute. Att kolla på naturen kring dig samt i skogen kan vara till mycket stor hjälp! 
  • Vinter: Är då alla plädar med teddy, päls och annant kommer fram. Man ska fortfarande använda sina lyktor flitigt men kanske lägga till lite enar inne som liten julgranskänsla om möjligheten för en stor inte finns. Många ställer ut tomtar i mängder samt att gardiner samt dukar och tabletter ska ha temat tomtar, Jag förstår inte detta riktigt? För mig är juletid en tid då man kan använda sig av sjkälvklart rött, grönt, vitt, silver samt guld men inte att det blir klyschigt. Tänk på att LESS IS MORE! Det kanske räcker att ha en tomte i fönstret tillsammans med en en-blomdekoration. Välj antingen gardiner med tomtar eller prydnader, inte båda. 
Att tänka på vad som passar med vad kan vara svårt, men tänk hela tiden efter naturen. Det är väldigt modernt nu med att allt ska vara natur. Natur behöver inte bara vara vit-beige skala, Det kan vara allt från grönt till rött bara det passar årstiden och de färger som finns kling dig ute i naturen. Det bästa tipset jag kan ge är att använda färger så som:
Orange, röd, guld ihop.
Blå, turkos, ljusblå, vit, beige, silver, grå
Grön, silver, vit beige, grå.
 
Man kommer långt med att tänka less is more....
Här kommer lite inspo bilder jag har i mitt hem under årstiderna. Dock är inte riktigt vintern med än då det inte helt är dags än :)
'
lägger även in lite tips på snygga kryt hissgardiner som jag har i mitt hem :D Passa bra till alla årstider. 
Självklart bjuder ja på en bild på mig med ;)
Bra inspo sidor med inredning är: Indiska, jotex, ellos, room, Lagerhouse. Men de bästa fynden finner ni på loppisar ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback